Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2010-09-30.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie znajdują się odnośniki do stron zewnętrznych – strony te nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – zostały umieszczone przed wejściem w życie ustawy i będą udostępniane w sposób alternatywny.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – pochodzą od podmiotów zewnętrznych, dlatego też zapewnienie dostępności tych dokumentów nie leży w gestii podmiotu redagującego stronę.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-03.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Katarzyna Bożyk,
- adres e-mail - sekretariat@mgopskoluszki.pl,
- numer telefonu - 44 714 58 25 ,
- adres do korespondencji - Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Brzezińska 32, 95 - 040 Koluszki .
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynku
Budynek Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koluszkach usytuowany jest przy ulicy Brzezińskiej 32. Pomieszczenia obsługi klienta znajdują się na parterze budynku. Do budynku prowadzą dwa wejścia: odrębne wejście do Działu Świadczeń Rodzinnych od strony ulicy Wigury oraz wejście główne od strony ulicy Brzezińskiej. Wejście do Działu Świadczeń Rodzinnych nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. Osoby te zobligowane są do korzystania z wejścia głównego i obsługiwane są w pokojach na parterze budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze dostosowane są do poruszania się po nich przez osoby z niepełnosprawnościami.
Dostosowanie wind
W budynku nie ma windy.
Dostępność platform
Na terenie budynku nie ma potrzeby montowania platform.
Dostępność informacji głosowych
Budynek nie jest wyposażony w system naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Na parkingu przy zbiegu ulicy Brzezińskiej i Wigury znajduje się jedno wyznaczone miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Możliwe jest wejście z psem asystującym, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z dyrektorem ośrodka terminu spotkania. Warunkiem wejścia na teren budynku ośrodka osoby z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnościami zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych i certyfikatu potwierdzającego posiadanie statusu psa asystującego. Możliwość wejścia na teren budynku ośrodka osoby z psem asystującym nie zwalnia tej osoby z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Dostępność tłumacza języka migowego
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.
Dostępność toalety dla niepełnosprawnych
W budynku nie ma toalety dostępnej dla osób niepełnosprawnych.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych